Life

Ezt soha ne csináld, ha jól akarsz aludni

Off

Az alvás minőségét sok minden leronthatja. Czanik Balázs capoeira aerobik edző, életmód tanácsadó most elárulja, mit kell elkerülnöd lefekvés előtt.

alvas_nnrhospital_com_2015

Nyugalom és rutin

A nyugodt, pihentető alvás titka a megfelelő hőmérséklet, a kellően kiszellőztetett szoba, a kényelmes matrac és párna, valamint a sötétség. Ha emellé még három havonta megfordítod a matracot, tökéletes kényelmet biztosíthatsz magunknak a frissítő alváshoz.

Ne egyél és ne igyál!

Mellőzd vagy mérsékeld a kávét, kólaféléket és az alkoholt, ugyanis ezek zavaró hatással vannak az alvásra. A nyugodt álmot néhány gyógyszer – kalcium-csatornablokkoló, szteroid vagy koffeintartalmú fájdalomcsillapító – is megzavarhatja. Akkor sem alszol el egykönnyen, ha lefekvés előtt nassolsz vagy nehezebb ételeket ettél. Ha valahogy mégsem bírod ki, hogy ne egyél lefekvés előtt, válaszd a pulykát. Ez a szárnyas, valamint a legtöbb magas fehérjetartalmú élelmiszer – például a tojás, a datolya, a halfélék vagy a zab – tartalmaz triptofánt, ami egy természetesen előforduló esszenciális aminosav, mely elősegíti a pihenést és az alvást.

Forrás: www.femcafe.hu

Kapcsolódó Cikkek

  • Van, amit a szülők jobban tudnak. Van, amikor a legjobb barát sem tudja elérni, amit egy anya igen. És van, amikor úgy érezzük, a helyzet, amibe kerültünk, meghaladja a tudásunkat, és csak egy felnőtt adhat rá elfogadható tanácsot. Leiner Laura

Legolvasottabb Cikkek

LÁJK Naptár

június 2018
H K S C P S V
« máj    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930